fbpx

איזה ציוד נדרש לחופשת הסקי?

איזה כיף, החופשה הגיעה! בשביל שהחופשה תעבור בנעימים ובכיף, יש חשיבות רבה מאוד לציוד ולביגוד שתקחו איתכם מהארץ. אתם צריכים לזכור שאף אחד מאיתנו לא נפגש ביום יום עם טמפרטורות שיכולות להגיע למינוס 20 בקלות, לצד ימים שימשיים וחמימים. בשביל לצלוח את התנאים הייחודיים האלה חשוב מאוד לקחת ציוד שמתאים לחופשה מסוג זה (ולא, המעיל מהטיול בהודו לא מתאים גם למאיירהופן…)

אז בואו נעשה סדר, מה כל גולש (גם אם זאת החופשה הראשונה) צריך בשביל להנות משבוע של סקי:

1. חליפת גלישה (מעיל ומכנס סקי) – כשחושבים על זה, סביר להניח שכשאתם חושבים על ספורט מה שעולה לכם בראש זה מכנסיים קצרים וגופייה. ככה זה כשהורגלנו בעיקר לרוץ, לרכב על אופניים, לשחות, וכל זה בטמפרטורות ארץ ישראליות. מעכשיו – תתכוננו לחשוב לגמרי הפוך. בסקי וסנובורד פריטי החובה לכל גולש הם מעיל ומכנס סקי. חשוב מאוד שהמעיל והמכנס יהיו של חברות סקי וסנובורד, שהם  שונים לחלוטין ממעילי אאוטדור רגילים ליום-יום. למעיל ולמכנס של חברות סקי וסנובורד, אטימות מיוחדת שתשמור עליכם יבשים, ומצד שני מאווררים (או בשפה המקצועית – מנדפים) לרגעים שאתם מזיעים, או שסתם חם יותר בחוץ. לצד זאת, התפרים בבד הם ייחודיים ולא יפתחו/ קרעו אחרי שתעשו את הפנייה הראשונה שלכם על המדרון.

AZ1I8161Spyder2019 hansiheckmair

2. ביגוד טרמי (חולצה ומכנס, גרביים) – מטרתו העליונה של הציוד הטרמי של חברות סקי וסנובורד (לא כמו החולצה התרמית מהשמירה שזכורה לכם מגבול לבנון ב- 88) הוא לנדף את הזיעה שלכם. במהלך הגלישה הגוף מתאמץ מאוד ומזיע, וללא חולצה ומכנס תרמי איכותיים אתם תירטבו, ממש. בגלל אותה רטיבות, יהיה לכם גם מאוד קר (בשיעור פיזיקה פעם אמרו לנו שמים מוליכים קור מהר יותר מאוויר) והתוצאה הכללית היא שתרגישו לא בנוח, ואפילו תחלו. הגרביים הייחודיות לסקי וסנובורד בדיוק כמו החולצה גם עשויים מבדים מנדפי זיעה, לצד תמיכה וריפוד באזורי החיכוך עם הנעליים, בעיקר בעקב, שוק והאצבעות. בד”כ מצטיידים בכ- 3 חולצות, 3 מכנסיים ו- 3 זוגות גרביים תרמיים לשבוע חופשה. אגב, את החולצות והמכנסיים התרמיים ניתן גם לנצל אחר כך לפעילויות ספורטיביות מאומצות פה בישראל או במקומות קרים אחרים, ככה שזאת לגמרי השקעה משתלמת.

AnnaGasser EUBrandShoot JesseDawson 2356

3. פליס – השכבה שנמצאת בין החולצה התרמית למעיל, ואחראית לבידוד נוסף. חלקנו נשתמש בה בימים קרים מאוד בלבד, וחלק אחר שרגיש יותר לקור בכל יום גלישה. גם פה חשוב מאוד לוודא שהפליס מתאים לגלישת סקי – לא רק מחמם כפי שהתרגלנו לחשוב, אלא גם מנדף זיעה! כבר סיפרנו לכם בסעיף הקודם מה יקרה עם הזיעה לא תתנדף החוצה..

ziener w1920 ski set 08 women 0022

4. כפפות – בדרך כלל הפעם הראשונה שתגלו שאתם רגישים לקור באצבעות, תקרה כשתיהיו על הרכבל באתר הסקי. אין מה לעשות, זאת עובדה – לאזורים האלה מגיע משמעותית פחות דם, וכתוצאה מכך האצבעות יכולות ממש לקפוא עם כפפה לא מתאימה. כפפה מתאימה היא כפפה ששומרת על אטימות כנגד רטיבות, מנדפת זיעה ותפורה עם תפרים עמידים, שלא יקרעו אחרי הנפילה הראשונה.

BenFerguson EUBrandShoot JesseDawson 2664

5. גוגלס – פריט חובה מהרגע הראשון על ההר. באתר קיימת קרינת שמש חזקה מאוד, שנגרמת כתוצאה מפגיעת קרני השמש בשלג, שמחזיר את האור חזרה כלפי מעלה. זה מסנוור מאוד, ואפילו יכול לפגוע ממש בעיניים. חשוב מאוד לבחור בגוגלס אמיתיות של חברות סקי. לעיתים תוכלו להתקל בגוגלס של חברות סיניות, שלא מסננות את קרני השמש המזיקות, בעלות עדשה אחת (ולא בעדשה כפולה, עפ”י התקן) שיסכנו את העיניים שלכם.

6. קסדה – אם לפני כמה עשרות שנים עוד הייתם רואים גולשים עם כובעי גרב, היום זה ממש לא המצב, וקיימים כבר אתרים שממש אוכפים את נושא הקסדה! הקסדה הפכה ברבות השנים לפריט חובה של כל גולש, ועשוייה להציל לכם את החיים בנפילות. ניתן לשכור קסדה באתר עצמו, אבל חשוב שתדעו שהקסדות האלה ככל הנראה כבר עברו נפילות, וקסדה אחרי נפילה קשה כבר נחשבת לא תקינה לשימוש. לא משנה מה תבחרו, לשכור או לרכוש, וודאו שזאת קסדה שהתקן שלה הוא לנפילות של סקי וסנובורד, קסדות אחרות (אופניים/סקייטבורד וכד’) לא ישמרו עליכם באותה המידה, לכל ספורט תקני בטיחות ייחודיים לו.

7. ציוד אישי – הציוד שאתם מביאים מהבית ולא קשור לגלישה עצמה. ג’ינסים לערב, חולצות ליציאה, סווצרטים, נעליים חמות, מצלמה, בגדים לשינה וכל שאר הדברים החשובים.

AZ1I9028Spyder2019 hansiheckmair

עד כאן הרשימה שלנו. שימו לב שצריך להפריד בין הציוד הנ”ל לבין הציוד שתשכרו באתר (מגלשיים/בורד ונעלי סקי/סנובורד). את הציוד הזה אתם משכירים באותו היום שאתם מגיעים לאתר, על פי המידות שלכם.

שתיהיה נסיעה טובה חמה מנדפת ומהנה!

צוות סקי-פס

Close ✕


סינון לפי מחירים

סוג מוצר

מותגים

סוגי תיקים

לפי סוג מוצר

מידה

מגדר

מידות גלשנים

נפח

סוג ביגוד

SALE

דילוג לתוכן