fbpx

איך מתלבשים בחופשת סקי

סוף סוף זה הגיע!

החופשה ממש מתקרבת ובעוד מספר שבועות אתם כבר על המטוס. כמו לכל חופשה, אחד הדברים שיעסיקו אתכם הוא מזג האוויר ביעד, שישפיע על בחירת פרטי הלבוש שתקחו מהארץ, אבל איזה ביגוד לוקחים לחופשת סקי? ובאיזה סדר לובשים אותו? ועל מה חשוב להקפיד? כל זאת ועוד בכתבה שלפניכם:
אין גולש סקי וסנובורד שלא שמע על “שיטת הבצל”. עפ”י שיטה זו אנו מתלבשים ליום הסקי, והיא כוללת מספר שכבות.

א. שכבת בסיס - חולצה ומכנס תרמיים!

בניגוד לשמו, מטרתו המרכזית של ביגוד תרמי של סקי וסנובורד היא אינה לספק חום לגופנו. ביגוד תרמי לסקי וסנובורד הוא בעיקרו מנדף זיעה, ומטרתו לשמור עלינו יבשים במהלך הפעילות הגופנית. הסיבה לכך היא שכשאנו יבשים, לקור השורר בחוץ קשה יותר להתפרס על גופנו (רטיבות מוליכה קור מהר יותר מאוויר). שכבות בסיס מיוצרות ברמות בידוד שונות שונים  – חלקן יהיו מבד דק יחסית (LIGHTWEIGHT), רמת בידוד בינונית (MIDWEIGHT) ורמת בידוד “כבדה” (HEAVYWEIGHT). שכבות הבסיס עשויות מחומרים סינתטיים (פוליאסטר, פוליפרופילן), צמר מרינו, או שילוב של שניהם. הצמר הניו זילנדי נחשב לחלוץ בתחום, בעל תכונות כמעט מושלמות בכל הנוגע לנידוף, שמירה על חום וויסות טמפרטורה. הפוליפורפילן ישמור על ריח טוב גם לאחר מספר ימים של פעילות אינטנסיבית ללא כביסה.

Skipass Store Article Pic01 620x800
Skipass Store Article Pic02 620x800
ב. שכבה שנייה, מיקרו פליס (fleece)

המיקרו פליס הוא בעצם שכבת פליס דקה, שמטרתה להעניק לגוף שכבת בידוד (בידוד=חום). יש להשתמש במיקרו פליס בלבד (ולא בגופיות כותנה ארוכות) מהסיבה הפשוטה שהפליס מאפשר לזיעה שלנו להתנדף החוצה, בעוד גופיית הכותנה תתרטב מהזיעה שלנו, ותגרום לנו להתקרר. חשוב לציין שהשימוש בשכבה זו הוא אינדוודואלי, ותלוי במידה רבה במזג האוויר השורר בחוץ (ביום קר במיוחד ככל הנראה תלבשו אותו, אבל ביום שמשי וחם חלקכם עשויים לוותר). השכבה השנייה מיועדת לפלג הגוף העליון ובד”כ לא תמצאו גולשים לובשים מכנס מיקרו פליס מעל שכבת הבסיס.

ג. שכבת שלישית, שכבה חיצונית - או בעצם, מעיל ומכנסי סקי/ סנובורד

תפקיד השכבה השלישית הוא להגן מפגעי מזג אוויר חיצוניים כגון רטיבות ורוח. השכבה החיצונית תהיה עשויה מחומרים בעלי עמידות גבוהה למים, המיוצגת ע”י מספרים (בד”כ בין 3,000 ל- 20,000). לכן, רצוי שבמעיל ובמכנס שתבחרו תצויין רמת האטימות, ושהוא ייוצר בחברת סקי/סנובורד המבינה את המשמעות של המספרים האלה. תפקיד נוסף וחשוב של השכבה החיצונית היא להיות בעלת יכולת נידוף זיעה, שבעצם משלימה את פעולת החולצה התרמית מהשכבה הראשונה ומאפשרת לזיעה להתנדף החוצה ולנו להשאר יבשים.

Skipass Store Article Pic03 620x800

אז לסיכום, במהלך חופשת הסנובורד תלבשו בין 2 ל- 3 שכבות של ביגוד. חשוב מאוד להקפיד כי המוצרים הינם של חברות סקי וסנובורד אמיתיות, המתאימים לפעילות גופנית ייחודית מסוג זה.

שתיהיה חופשה נעימה!
צוות סקי-פס

Close ✕


סינון לפי מחירים

סוג מוצר

מותגים

סוגי תיקים

לפי סוג מוצר

מידה

מגדר

מידות גלשנים

נפח

סוג ביגוד

SALE

דילוג לתוכן