fbpx

הדרכות סקי וסנובורד

בדיוק כמו שבשביל להתחיל לנהוג צריך לעשות שיעורי נהיגה, גם בסקי וסנובורד יש חשיבות גדולה מאוד ללמידה עם מדריך מוסמך. אמנם אין חובה בכך, ואתם רשאים לקחת את המגלשיים שלכם ולעלות על הרכבל גם ללא שום הדרכה או ידע קודם, אבל זה לא מומלץ, ואפילו מסוכן.

הדרכה חשובה מאוד ממספר סיבות מרכזיות. הראשונה, היא תעזור לכם ללמוד מהר יותר איך לגלוש (ואיך לעשות את זה נכון) ובהתאם לכך, כבר אחרי כמה שעות אתם תתחילו להנות, בעוד כל החברים שלכם שחושבים שהם ילמדו לבד, עדיין נאבקים ולא מפסיקים ליפול על התחת לרגע. בנושא הזה חשוב לנו לציין שסקי יחסית קל ללמוד, אבל ההתקדמות והעליה ברמה בהמשך היא יחסית מסובכת, לעומת סנובורד שקשה יותר ללמוד, אבל ברגע שתפסתם את זה, השמיים הם הגבול. לכן, אם הגעתם לחופשת סנובורד ראשונה ההדרכות חשובות במיוחד!, בעיקר אם אתם רוצים להתחיל לגלוש באמת אחרי כמה ימים של נפילות. הדרכה גם תספק לכם מידע חיוני על אופן ההתנהגות כגולשים באתר סקי, איך נכנסים בצורה נכונה לרכבל ואיך יורדים ממנו, מה עושים אם הברגים של הביינדינגס התנתקו, איך מזהים באיזה מסלול אני נמצא ולאן אסור להתקרב, איך מסתדרים בערפל כבד, ועוד שלל הוראות בטיחות נוספות. אלה דברים חיוניים מאוד שכל גולש חייב להכיר על מנת לגלוש בבטחה באתר, בדיוק כמו שאתם מכירים את החוקים על הכביש ואת השלטים, ממש גם כאן. הסיבה השלישית היא שהדרכה מאפשרת לכם לרכוש ידע רב על האתר מהמדריך שמדריך אתכם ומכיר את המסלולים בעל פה. הוא יכול לתת לכם עצות והמלצות רבות, איזה מסלולים הם היפים ביותר, איפה אפשר למצוא אוף-פיסטים שאף אחד לא מכיר, באיזה שעה הרכבל המרכזי הכי פחות עמוס, ובקיצור, אין מישהו שמכיר את מרחב הגלישה יותר טוב מהמדריכים!

AZ1I8161Spyder2019 hansiheckmair

אז אחרי שהבנתם כמה הדרכה חשובה, דעו שקיימות 2 אופציות להדרכה –  פרטית וקבוצתית.

מחיר שכירת מדריך פרטי גבוה יותר באופן משמעותי, ובצרפת אוסטריה ואיטליה מדובר על אזור ה- 200 – 250 יורו ל- 3 שעות גלישה (בבנסקו אגב, המחיר הוא כמעט חצי מזה). הדרכה קבוצתית לעומת זאת תעלה לרוב בין 150 – 250 יורו ל- 6 ימי גלישה, כאשר בכל יום הדרכה של 4 שעות. היתרון המרכזי של ההדרכה הפרטית היא שקצב ההתקדמות הוא בד”כ מהיר יותר, ומותאם אך ורק לכם, אבל המחיר יחסית גבוה, ולכן תמיד מומלץ להתחלק עם עוד חבר או שניים בשכירת המדריך. במידה ובחרתם בהדרכה קבוצתית המחיר זול משמעותית, אמנם יהיה למדריך פחות קשב אישי עבורכם, אבל המדריכים מנוסים מאוד ויודעים איך להעביר את הידע לכל חברי הקבוצה. מעבר לזה- זה תמיד נורא נחמד לפגוש גולשים מתחילים כמוכם מכל רחבי העולם!

בחרתם כבר איזה הדרכה אתם מעדיפים? אז איך בעצם מזמינים?

בעיקרון יש כמה אופציות. האופציה הראשונה, והיא בד”כ הפשוטה ביותר היא לסגור את ההדרכה דרך חברת התיירות איתה אתם טסים. כל חברות התיירות מציעות הדרכות ביעדים, בדרך כלל ע”י בתי הספר המקומיים ובגלל שיש להם קשרי עבודה למול המועדונים האלה גם המחיר טוב ולעיתים אפילו זול יותר מהמחיר המוצע לקהל הרחב. במידה ובניתם את החופשה ללא חברת תיירות או שאתם לא רוצים לסגור דרך החברה, ניתן גם לסגור לבד. בכל אתר יש הרבה בתי ספר לסקי שהמשרדים שלהם פזורים ברחבי העיירה, או שפשוט חפשו בגוגל/פייסבוק את שם האתר ביחד עם המילה ski school ותמצאו את בתי הספר המובילים.

הדרכה בעברית? יש חיה כזו? אז כן!

עד לפני כמה שנים בודדות הדרכה בעברית הייתה נשמעת בגדר חלום עבורנו, בעיקר עבור ילדים קטנים שעוד לא יודעים אנגלית ורוצים ללמוד לגלוש. היום, כמעט בכל אתר אירופאי גדול ניתן למצוא הדרכה בעברית, גם דרך חברות התיירות הגדולות, שמציעות זאת בעיקר בחגים (חנוכה ופורים) אבל לא רק, וגם ע”י חלק גדול מהישראלים שחיים את כל העונה באתר ומתפרנסים מהדרכות. ניתן להגיע אליהם בעיקר דרך הפייסבוק, בקבוצות הסקי והסנובורד הגדולות. אגב, במאיירהופן אוסטריה קיימים כבר שני בתי ספר עם מדריכים לסקי וסנובורד בעברית, שישמחו תמיד לעזור לכם גם בכל מה שלא קשור לגלישה עצמה, ולשתף אתכם בחוויה של לגור באתר כזה.

 

AZ1I1837Spyder2019 hansiheckmair

לסיכום, הדרכה היא חובה לכל גולש מתחיל. אגב, גם אנחנו, שעברנו הרבה כל כך בגלישה וגלשנו כל כך הרבה שבועות, עדיין לוקחים הדרכה מפעם לפעם. תמיד יש מה לשפר, ואין דרך טובה מלעשות זאת כמו הדרכה עם מדריך מוסמך.

שתיהיה חופשה נעימה!
צוות סקי-פס

Close ✕


סינון לפי מחירים

סוג מוצר

מותגים

סוגי תיקים

לפי סוג מוצר

מידה

מגדר

מידות גלשנים

נפח

סוג ביגוד

SALE

דילוג לתוכן