בואו נתחיל מההתחלה.
אם תראו למישהו שלא גולש 4 גלשני שורט שונים, הם יראו לו בדיוק אותו הדבר.
אם תראו את אותם גלשנים לגולש ותיק הוא מיד ימצא את ההבדלים
אם תראו אותם לשייפר, ההבדלים שהוא יראה יהיו רבים עוד יותר.
עיצוב גלשנים משמעותו לעסוק בניואנסים – בדקויות. השיופים הקטנים ביותר, אלו שכמעט ולא מבחינים בהם בעין – גימור הרייל, זרימת הקונקייב לאורך הגלשן, והרוקרים כולם צריכים לעבוד יחד בהרמוניה כדי ליצור גלשן שיבצע את המוטל עליו בצורה מוצלחת.
בשנים הראשונות של ייצור גלשנים ייצרו כל השייפרים בעצמם גם את הגלשנים שהגיעו בסופו של דבר לגולשים – זה שתיכנן את הגלשן ויצר את הפרוטוטייפ הוא זה שגם ייצר את הגלשנים הסדרתיים.
עם הגידול בביקוש לגלשנים העבירו חלק מהשייפרים את הייצור לקווי ייצור גדולים קצת יותר וחלקם אף תעשייתיים כדי לעמוד בביקושים וגם כדי להגדיל את הרווח.
כיום לרוב חברות הגלשנים המוכרות והנחשבות בעולם יש ליין יצור בארץ המקור שלהן, היכן שיושב גם השייפר המרכזי. ולרובן יש גם ייצור מקומי בארצות שונות.
נו אז? איפה כאן יכולה להיות בעיה?
הבעיה היא בפיקוח על תהליכי הייצור ובניואנסים.
הייצור בארץ המקור תמיד יחשב לטוב ביותר. שם הפיקוח הוא ההדוק ביותר, מעורבות השייפר היא הגדולה ביותר והסיכוי שהגלשן שמיוצר בשבילכם יהיה מדוייק ואיכותי הוא גבוהה הרבה יותר.
חלק מחברות הגלשנים העבירו את קווי הייצור שלהן לסין ולמזרח הרחוק, שם מייצרים את הגלשנים פועלים קשי יום שמעולם לא עמדו על גלשן או אפילו לא ראו את הים. הם לא מבינים לעומק את הדקויות ומנסים לשחזר את הצורה המקורית כמיטב יכולתם. האם הם מצליחים? חלקם יותר וחלקם פחות. האמת שהרוב פחות.
חלק אחר מחברות הגלשנים העבירו למתקני ייצור בבעלות אחרת בדרך כלל במדינות עם שוק גלשנים מקומי – ברזיל, פרו, דרום אפריקה, קוסטה ריקה, ספרד, פורטוגל וכו
שם איכות הייצור יכולה להיות טובה יותר או פחות אבל בכל מקרה אין את הפיקוח ואת תשומת הלב היומיומית של השייפר המקורי.
ולכן המלצתנו לכם, החלטתם להשקיע ולקחת גלשן של חברה מובילה, אל תתפשרו, תתעקשו לדעת היכן יוצר הגלשן, ונסו לרכוש רק גלשן שיוצר בארץ המקור של השייפר, ובמפעל בו הוא עובד.
גלשן אמריקאי – קנו רק אם הוא מיוצר בארה”ב, לא צרפת לא פורטוגל ולא סין.
גלשן ספרדי – קנו רק אם הוא מיוצר בספרד
גלשן דרום אפריקאי… הבנתם את הראש…
באקס-פס תמצאו את גלשני החברות המובילות בעולם ובראשן:
צ’אנל איילנדס – אל מאריק – שמיוצרים (כולם!) במפעל המקורי בסנטה ברברה קליפורניה בפיקוחו של בריט מאריק בנו של אל ובקפדנות שאין שניה לה. (מאריק מייצרים אצלם גם את גלשני הספיין טק EPS, שלא כמו רוב החברות שהעבירו ייצור ה EPS למזרח הרחוק)
גרהאם סמית וסמית’ שייפס – שמיוצרים במפעל המקורי של גראהם (אבא של ג’ורדי סמית) גולש ותיק ושייפר כבר למעלה מ40 שנה, רוב הגלשנים מיוצרים על ידו ממש בדרבן שבדרום אפריקה. הגלשנים של גראהם נגלשים על ידי ג’ורדי ועוד גולשים מובילים בסבב המקצועי העולמי – הCT וה QS.
וולדן – לונגוברדים המיוצרים על ידי סטיב וולדן עצמו בונטורה קליפורניה. אחד מהשייפרים המפורסמים בעולם הלונגבורד וגולש ידוע בפני עצמו
לא מצאתם את הגלשן שאתם מחפשים באתר? צרו קשר עם סרף-פס ונתאים לכם גלשן מושלם 03-5372204